Daimstrutsklagomål

I förra veckan blev jag glassugen och köpte mig en daimstrut på Pressbyrån. Just den glassen var inte skarpaste glassen i frysboxen, så jag skickade ett irriterat mejl till både GB Glace (Unilever) och Pressbyrån.


Hej,
Våren närmar sig och idag skiner solen. Jag tyckte det skulle vara gott med en glass innan mitt tåg från Arlanda skulle gå. Jag gick in på Pressbyrån i Sky City och köpte en daimstrut för 23 kr. Vilken besvikelse!

Efter köpet öppnade jag förpackningen. Tyvärr var chokladen runt glassen krossad och i många mindre bitar. Lite irriterad åt jag upp detta och gick mot spärren och mitt tåg. Jag tyckte inte det var värt att besväret att återigen köa till kassan och försöka byta glassen. Jag hade ju också ett tåg som skulle gå om en liten stund. Efter att ha fått i mig chokladen och ätit lite av glassen inser jag att den är frostig på utsidan, isig inuti och smakar lite av iskristall. När jag kommer ner till våfflan visar den sig vara helt svampig och inte ett dugg krispig. Total besvikelse med andra ord. Känns som att det tyvärr var förra säsongens glass jag fick. Vilka krav ställer ni på era återförsäljare i hur de hanterar era produkter?

Hälsningar
/Anders

Både Pressbyrån och GB svarade dagen efter och bad om ursäkt. Pressbyrån erbjöd mig att komma in och hämta två glassar eller pengarna tillbaka. GB skickade två glasscheckar. Jag tyckte jag fick ett riktigt bra bemötande från båda. Rätt kul att få visa lite konsumentmakt 🙂

2 reaktioner på ”Daimstrutsklagomål”

  1. Tycker fortfarande att du är en riktig fegpotta! Du kunde ha fått 4 glassar eftersom Pressbyrån erbjöd dig att komma in och hämta två nya. Men som den sanna datanörd du är vågar du ju inte ge dig till känna utan vill gömma dig bakom en skärm. 23 kr tillbaka på kontot kontra två nya glassar till (det hade kunnat bli 46 kr). Det måste ju svida i ditt småländska hjärta!!!

Kommentarer inaktiverade.