2010…

Har tidigare antytt att 2010 är ett år som jag inte kan minnas som ett bra år. Det har tyvärr varit ett år med allt för mycket tråkigheter. Förvisso har jag lärt mig massor, men när jag nu och i framtiden ser tillbaka på 2010 kommer det att vara ett år som överskuggas av en hel del sorg. Men det är å andra sidan i svåra tider som man lär sig, ens prioriteringar förändras, det som betyder något är inte längre av samma banala art. Jag är enormt tacksam över min familj och mina nära och kära. Det är under svåra tider som man vet vilka som är ens vänner, inte alltid roligt att upptäcka att vissa sviker, men å andra sidan är livet alltför kort för att jag vill, kan eller orkar lägga energi på personer som inte vill mig väl.

Jag tror inte på någon högre makt, jag tror på människors inneboende godhet. Jag önskar och hoppas att 2011 blir ett bättre år. Känns som att det är osannolikt att det skulle kunna bli lika dåligt som 2010, å andra sidan är det väl precis det som 2010 lärt mig, det finns inget man kan räkna med. Så mitt råd till alla för 2011 är att ta hand om er själva och gör de prioriteringar som känns bra i ert hjärta. Det finns ingen annan som kan säga vad eller hur ni ska prioritera.
Carpe diem!

Tänker avsluta med ett par vackra ord.

Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag
och någonting alldeles oväntat sker.
Världen förändrar sig varje dag
men ibland blir den aldrig densamma mer.
– Alf Henriksson

God fortsättning!

Hoppas att ni alla har haft en underbar jul. Jag har haft och har det helt fantastiskt. God mat, god dryck, trots brist på snaps (beroende på ett missförstånd). Egentligen ganska komiskt att ingen av alla samlade hade med sig snaps med tanke på övrig alkoholförtäring. Julmiddagen räddades dock med vodka och mintu, båda fungerade fin fint till julbordet. Tack Lina och Henrik!

Njuter av att bara vara ute, testat mina nya utförsskidor, grymt bra glid och vassa kanter. Riktigt bra backar:-). Har även testat mina nya längdskidor som är helt underbara, blir mer åkande i spåren i morgon hoppas jag. Idag pallade inte kroppen, spenderade ett par timmar på brädan idag, ont överallt och riktigt trött:-). Skam den som ger sig dock, kanske blir det något mer åkande på brädan, men vi får se. Är bättre på skidorna….
God fortsättning på er alla vänner och övriga:-).

Lyx

Har besök nu så ikväll har vi ätit två olika typer av kyckling pajer, en med saffran. Fantastiskt gott. Till det serverades italienskt vin och middagen avslutades med saffrans pannacotta med björnbär. Ja, kan inte klaga på den här kvällen heller. Det här med vardagslyx gillar jag.

Imorgon blir det Dramaten (Stormen) och middag på Elverket. Det blir en bra uppladdning inför en riktig tjejhelg med underbaraste vännerna, shopping, middag och musikal. Sen blir det dop för sötaste lilla Tuva. En riktigt rolig helg väntar helt enkelt.

USA

Nu är det mesta med USA resan klart. Biljetterna är bokade, hotellrum i New York och hyrbil är fixat. Behöver klura ut vad jag ska ha på mig på dopet bara. Denna gång blir det shopping efteråt så jag måste ha med mig lite finkläder redan från början. Ser verkligen framemot denna resa.

Jag har egentligen aldrig haft någon längtan till USA, men nu har jag varit där två gånger och jag är helt frälst. Det sämsta med min första USA resa var att jag blev besviken eftersom de fördomar jag hade infriades inte alls…:-)

Denna gång blir det som sagt ett återbesök i New York, ska bli så roligt, nu har vi sett de största turistattraktionerna sedan tidigare så nu kan vi leta reda på de annorlunda guldklimparna istället. Har ni några tips så posta gärna några här! 🙂

Hoppas på en löptur i Central Park, bilden nedan är tagen just där när vi var i New York i september 2007. Längtar extra mycket en sån här regnig höstdag.

Skogens guld

Igår var vi på marknad i Vimmerby. Köpte lite smått och gott, mest gott, framförallt i form av marknadsgodis från Mariannelund. MUMS! Därefter blev det en tur till stugan för lite vinterförberedelser inklusive en skogspromenad i underbart höstväder och svampplockning. Vi kom hem med tre stora korgar och en hink fyllda med höstmurklor, gula kantareller och trattisar (mest gulingar). Bilder kommer, men glömde kabeln för att ladda över bilderna nu…

Fantastiska familjen!

Har en helt underbar familj! Just nu pågår julplaneringen för fullt. Kan bli riktigt bra. Synd bara att det är så långt kvar till jul. Men allt är ju relativt, det är nu bara 7 veckor kvar till 1:a advent.

En alldeles speciell låt

- Kom ihåg mig då - (av Lars Winnerbäck)

när du står ensam kvar på tå
när ytan inte går att nå
när du träffat botten
kom ihåg mig då

när du tagit första bästa tåg
och ger vad som helst för en dialog
när du står sist i kön
kom ihåg mig då

när vintern gömmer dina spår
så att du inte hittar hem
när du är vilsen i en
vinternatt igen
kom ihåg mig då

när det blir varma sommardar
kom ihåg mig då
kom ihåg mig då
när vinterisen ligger klar
kom ihåg mig då
kom ihåg mig då
här finns du kvar

när du står på toppen och tittar ner
och det är ljust vart än du ser
när du har vunnit
kom ihåg mig då

när du får spring i dina ben
och jordens dragningskraft är klen
när du är luften
kom ihåg mig då

när våren öppnar sina dörrar
och du tar den långa vägen hem
när du sitter på uteserveringen
där vi satt igen
kom ihåg mig då

när det blir varma sommardar ...

när varje dag känns likadan
och när det skymmer över stan
och när du drömmer
kom ihåg mig då

när du har varit i alla vrår
när du har testat allt som går
när du har tröttnat
kom ihåg mig då

när det blir varma sommardagar ...

Jag kommer ihåg, minns, tänker och saknar dig! Jag vet att du vet det.


P.S Låten är allra bäst akustiskt, lyssna på den i föregående inlägg.